torsdag, januari 02, 2014

Nytt är alltid bäst

Ny år har börjat, och det blir bättre n det gångna.
Livet förändras inte av sig själv.
Det behövs disipplin och beslutsamhet att ändra sitt liv om det inte har varit det bästa tidigare.

Jag tror på Gud och mina ändringar sköts av Honom dock jag måste själv vara med i Hans planer. Gällande de nödvändiga ändringar som gör att jag kommer att må bättre.

Jag medger att det gångna året var på många sätt jobbigt.
På grund av att jag själv gjort det jobbigt för mig själv.

Idag, den andra dagen av det nya året känner jag mig oförmogen att tänka klok och klart, ha disipplin och beslutsamhet.
Jag trampar på samma ställe och har försökt få ett svar från Gud. Ett svar hur jag ska vara, göra, tänka, ta beslut så att mitt liv blir njutbar och behaglig?
Första timmarna av det nya året har jag ställt en massa frågor till Gud.

Jag hoppas Han hjälper mig, för jag klarar inte ta mitt livs olika viktiga beslut utan Honom.

I det stora hela har jag så mycket som jag är tacksam över, familj, ett hem, mat osv. Jag är tacksam för Gud, så tacksam!
Men i mig själv är jag ett slipprat själ som har svårt att orka med Livets krav.
Jag känner mig inte, jag vet inte vem jag är.
Jag hittar inga sidor av mig som karaktäriserar vem jag är?

Så länge jag minns har jag känt mig främmande bland andra, en udd varelse som vandrar ensam i själen väg.
Ingen tycks förstå mig veta om mig, känna mig.
Jag gör fel, säger fel, tar fel beslut. Blir missuppfattad, icke trovärdig och jobbig iför andra.
Men jag är inte elak! Jag är snäll, dumsnäll ibland, gotrogen och lättlurad.

Impulsiv, och icke planerande so älskar endast godhet.

Så, vem jag är?
Vem tror andra jag är?
Vem tror jag, jag är?
Gud, vem jag är?
Du borde veta det.

Så ä så länge väntar jag Guds sällskap så att Han och jag, hand i hand riktar vägen till det rätta. I det nya året.

Må Gud välsigna alla oss som söker och alla övriga så att Livet känns Paradis skapad av Gud. Amen.


Tankepaketet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad säger Du min Kära Läsare?