fredag, september 14, 2012

Min Tornedalens Travolta

Jag har alltid velat sjunga, sedan som barn. Sjungit naturligtvist också.
På olika körer, barnkalas, begravningar, bröllop, och i bastu..
januari -augusti år 1996 gick jag en Show Must Go On utbildning där finländernas egen Elvis, Danny , var lärare bland andra.
Pionjärutbildning var det då också. I Torneå, där Finland möter Sverige och Haparanda.
Dagens Idol skulle jag kunna jämföra denna utbildningen.
Där, bland andra musikaliska konstnärer, som Eila Torvela, Arja Sipola mm, föddes jag in i musikens värld. Jag blev JAG, och fick vara bland andra likasinnade konstnärer.
Jag skrev och la in musik till mina låtar och det blev en Cd med två låtar på finska och svenska. Eila Torvela tog min tredje låt till sin Cd Kännykkäseriffi som blev hennes sista.
jag saknar henne fortfarande, vi blev goda vänner, två tokstollar med kärlek till musik.

Efter utbildningen blev jag Tornedalens Leena och sjöng runt Tornedalen två år.

Det är underbara minnen som jag har tagit med mig hela vägen hit.

Varsågo, älska eller hata, men snälla endast låt, inte mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad säger Du min Kära Läsare?