lördag, mars 15, 2014

Min Dag


Början av Min DAG

Så ensam har jag aldrig känt mig som idag, på min Dag....så ledsen....så tom....
Käraste syrrans man ringde och grattade tidigt, och sedan syster, min bästis.
Det var så obekvämt att vara helt ensam under en sån där Dag då jag sku stå i världens mitten,
så jag börja städa bort alla tankar med min sliten dammsugare, med en tjugo år gammal mopp, med en trist grå dammtrasa och UTAN glasögon......!
I samma veva gjorde jag rent här hemma, så som jag gjorde rent mina tankar.
Men jag ville inte se en massa ajax- och klorinflaskor framför mig denna Dag, som var MIN! Katastrof! 60 år och en dammig svettig jag, ingen succé alls!
Man städar INTE på sin stora Dag, det gör man bara inte!
Men jag gjorde det....slängde ur ögonen några ledsna tårar och ristade katthåriga mattor på loftgången.
Jag är född i kammaren, där hemma, klockan tio på kvällen.....
så jag kan väl städa och fira med katter som dock egoistiskt tänkte bara på fisk och mat, inget annat.....
Suck.....jag vill slänga mig i sängen och gömma min 60 årig kropp och min ungdomlig själ..
orkar inte ha min stora Dag som en vanlig vardag!
Jag HAR vanlig vardag idag, blundar och ser bara svart,
dvs. min Dag existerar inte i ett sånt förfärlig vardag, nej nej och nej!

Lycklig slut i The End and The Begining

TILLS ......Mumbi ringde, mitt mellersta barnbarn på två år: Och sjöng Happy Birthday till mig, med en kärleksfull liten ekorre-röst, till MIG, Hennes Mommo!
Töttörötöttöttöö! Tyckte att jag hörde denna fanfar....joo-o, jag hörde den, kanske från Himmelen, där Fader spelade sin Trumpet och smålog belotet: Din Dag, Leena, ingen har glömt bort dig, säger Fader i Himmelen.

Dottra Tess Mutahis vacker stämma tillsammans med Mumbis söta röst slingrar fram via mobil och cyper: Happy Birthday.
Lilla Babe Mary hörde säkert att mommo har en stor dag men hon drömde söt om mamis mjölk.

Mitt hjärta fylldes av tacksamhet till Gud, att jag fått så mycket , så mycket värdefullt ; dotter och hennes familj, syster och systers man, bonusbarn och deras familj. Affe, min kära gubbe kom hem på eftermiddagen med 20 underbara rosor! Det här ÄR min dag! Han gav mig ett kyss och sa grattis Älskling.


Jag är Välsignad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad säger Du min Kära Läsare?