lördag, november 09, 2013

Ställa om Mitt Liv...ensam?


I torsdags fick jag veta att jag har KOL, första stadiet och enligt läkare var det bra att det upptäcktes så tidigt som möjligt.
Men ....vad ska jag göra nu, typ?
Jag känner mig så jäkla ensam efter telefonsamtal från fysiolab.
Visst har jag pratat med gubben som säger att äh, du har inte kol, tänk inte på det....syrran säger, jaha, jaa-a, och sedan en massa skräckscenario om vad som eventuellt väntar mig.
Dotter ber för mig och ja, inget mer snack om det...
Det är "bara kol" sa gubben till sin son, och jag blev så ledsen och irriterad, vadå, BARA!
Ska man säga "bara cancer", "bara stroke" !!
Jag kände mig kränkt, den ångesten som jag idag har, blev en lättsam joke....så kände jag.
Hur kunde min gubbe???!!!
Han tar detta så konstigt, jag vill inte ens prata med honom om det.

Jag var vaken till tre på morgonen idag...var så ledsen, rädd, ensam.
Känner mig som KOL hela jag!
Som om min framtid fick en rejäl kovändning.....kolvändning, till vart?
jag vet inte idag vad jag ska göra? Jag försöker bekanta sig med kol, som nu finns i mina lungor.

Jag vet inte vem jag är? Och hur jag ska ställa om mitt liv?
Det finns många därute som ger råd och tycks veta vad jag känner...
Men sanningen är att INGEN kan dela vägen tillsammans med mig, endast Gud, hoppas jag.

Mina dagar efter beskedet har du snurrat runt frågan: Hur ska jag ställa om mitt liv?
Sluta dittan , sluta dattan, tänk positiv, va positiv, tänk inte sjukdomen, tänk att många flera har också drabbats, tänk inte, sluta tänka, släng hjärnan!

Många råd, och alla är to much!

Många kram, och krya på, men tack to much, jag vill inte ha snyftkalas där alla tycker synd om mig med omg facet, eller där man målar den svartaste tavlan som finns om Kol med kol.
Jag vill inte ha ängsliga samtal där den andra vet inte vad hon/han skulle prata med mig om nu när jag är en kol-patient......
Ställa om mitt liv innebär att även andra i min närmaste krets ställer om sitt liv gällande mig.

Låt mig leva, kära ni, vara den jag är, gör mig inte till KOL Leena, jag vill vara cool!

God Bless

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad säger Du min Kära Läsare?