tisdag, augusti 06, 2013

Fasiken, jag är stolt över att vara just JAG





Fasiken, jag är stolt över att vara just JAG: som räddar insekter som hamnat inomhus, bär de i vattenglas ut, och ser de sedan glatt flyga iväg....att jag sörjer varje död mus, varje död fågel, varje död överkörd djur, att jag sörjer alla olyckor som drabbar små osynliga barn, gamla och de offren som hamnar i oprovocerad våldshandling. Jag gråter i stillhet över alla som blivit bragd om livet, människor som djur. Jag sörjer alla våldtagna kvinnor, män och barn var liv är förstört av någon galning. Jag sörjer alla offren för rasism, sörjer de som hånas och hatas pga deras homosexualitet eller trans- och bisexualitet. Jag sörjer de som mist sina anhöriga, unga som gamla som varit dödsjuka eller som dött i trafikolyckor. Så många liv har gått i spillo innan man ens levt riktigt. Fasiken, jag är jag och är stolt över empati och medkänsla i mitt hjärta. Ingen kan göra mig hård, okänslig och omänsklig. För Gud har gett mig allt jag har och allt jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad säger Du min Kära Läsare?