fredag, juli 12, 2013

Balans



Min Insikt.

Varför söka Livets mening i alla möjliga böcker och webbsidor då svaret finns i dig?

Livets mening är att leva i frid med all levande, människor, djur och natur och ha ett kärleksfull kontakt med alla just HÄR och NU.

Man ska egentligen söka mening med Livets bakom detta Liv här och nu.

Jag har kommit underfund att ju mer jag läser olika "insiktslitteratur" desto mer förvirrad jag blir.
Det enda bok som kommer högst upp i listan är Bibel, där finns ALLT.
Början, NUET och slutet (som inte är slutet, utan fortsättning).
Visst läser jag av intresse VISSA böcker utan att känna förvirring och då gör jag det: läser.
Men det är fåtal böcker som intresserar mig egentligen.
Varför ska man vara med i en business som siktar endast att sälja sin produkt till så många som möjligt
utan att egentligen tänka på annat än sin egen vinning.
Andlighet har blivit ett storartad business som växer i takt med att människan idag söker Livets mening mer än någonsin.
Men det du söker ska du BETALA.
Ge pengar för service.
Bibeln är gratis och där finns allt.
Religion och andlighet har irrat för långt från Sanningens mittpunkt:
Livet är i Dig , Gudomlighet finns i Dig och Gud, Livets skapare vägleder dig.
Jag respekterar andras val, MITT VAL är detta.
Så Bli Välsignat med Ditt Liv.

"Örat, som hör, och ögat som ser, det ena som det andra har HERREN gjort. PS. 20.12


Gud, Skaparen av Universum, Dig vill jag följa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad säger Du min Kära Läsare?