torsdag, november 22, 2012

Så underbart att vara frisk men får man lov att skrika ut sin glädje?


Ett par dagar har jag äntligen börjat känna mig frisk.
Är piggare, gladare och liksom fått tillbaka mig själv.

Antibiotika gör ju en lite vimsig och virrad så jag kände mig lite vilden under fyra veckor då jag fick tre olika antbiotika.

Nu har det börjat komma en massa manifesteringar igen!
Så underbart spännande vad livet har att ge mig?

Jag är kanska spontan naturbarn så jag vill visa min glädje till alla i matäffaren,på apoteket och ja, överallt vill jag markera min revir av glädje.

Men ack, va dystra blickar man möter där ute! Sura, arga minnen och med som de själva tror kan läsa av andras energier med att ha en tanke som de tror sig kunna styra till oss som står på deras väg.

"Vänligen flytta din kärra och dig åt sidan så jag kan passera"säger kroppsspråket och ögonen, men INTE ett pip med ord och röst:vänligen flytta på dig.

Nä, tysta går alla runt i mayäffaren, och ser lite snett på när fem årig barnbarn Isabella hoppar och skuttar runt hyllorna, av en ren glädje.

Givakt!Säger en gammal tant med sin blick och tittar argsint på denna lilla glada flickan och sedan på oss.

Va sura alla pensionärer är, säger jag till dottra.
Varför skulle VI ALLTID FLYTTA UR VÄGEN för andra, säger jag lite upprörd.
Nej, det behöver vi inte, säger dotter.

Och vi fortsätter mot kassan med hjälp av armbågarna våra.Ur vägen alla sura tanter och gubbar, här kommer vi!

Och jag är GLAD, mitt gäng här vid sidan av våra matvagnen, vi ÄR GLADA!
Så sura på bara ni, och köp surdeg var och en.

Glädjen,jag känner glädjen bygga sitt bo inom mig
och jag mår toppen!









Vi är så glada och lyckliga av små och stora saker, för vi äger finsk SISU, spansk temperament och kenyansk djup Glädje och Tro att motgångar skapar framgångar och att glädje skapar en stark och varm hjärta av Guld! Diamanthjärta blandad med guld

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad säger Du min Kära Läsare?