måndag, mars 11, 2013

Att skriva är lätt och svårt

Jag skriver min bokmanus nu.
Äntligen har jag startat projekt som har väntat och legat i byrålådan länge...
Det behövdes bara en enda (klok) människa som sa till mig: Leena, SKRIV en BOK!
Då startades den inre strömmen av längtan att skriva, att våga skriva en bok.
Jag har en manus sedan tidigare, från år 1994....och det säger allt om hur fegis jag varit..
Eller ögt en dålig självförtroende...JAG, skriva??Hahahaaa...Vem tror du att du är?
Så har ett litet ego viskat på mitt öra..., en liten elak ego.
Vem tror jag att jag är?
Med manifestation  och böner har jag kunnat besegra denne lilla fan.Och jag svarar: Jag är DEN JAG ÄR, men vem tror du att u är, din lilla elaka egot som har alla åren stulit från mig bit för bit mitt inre sanna JAG.
NU tar jag allting tillbaka!
Och du lilla Jante och din lag, ni ska också dunsta så långt som till intet!Där finns elaka egot också.
Då har ni mycket att prata och bråka med tillsammans, hahahaaa.

Jag erkänner att det inte är lätt att komma igång, men sakta har jag åstadskommit sidor efter sidor.
Jag erkänner också att JAG ÄLSKAR ATT SKRIVA, det flyter så bra när jag sätter igång varje dag.

Nu behöver jag struktur i dagen: NÄR jag ska skriva? Vilka tider jag inte lyckas att skriva är eftermiddag.
ATT HA RO är jätteviktig.
På sena kvällar, ibland nätter, och på förmiddagen är jag på hugget.Men bästa tiden är morgontimmar och sena kvällar.

Det att kunna kontrollera sig själv är A och O.
Att skapa en schema för mig själv för varje dag är fasiken inte lätt, så impulsivisk som jag som person är!
Jag är en som vill lyckas med allt jag gör, finska Sisu, ni vet.



Så startlinjen har jag lämnat bakom mig nu och löper vidare med vinnarpokalen som mitt mål:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad säger Du min Kära Läsare?