fredag, november 02, 2012

Så är det och det är så...


Jag har undrat vad är det som driver oss kvinnor att bli smalare, men inte tjockare??

Att vara tjock är inte bra, rent hälsomässigt...
att vara smal är inte heller bra OM man är för smal...
Så gyllene mellanväg..:)

Om jag säger att jag är i den gyllenen mellanvägen, skulle du tro på mig??
Inte, om du sett mig som 48 åring, för då var jag smal och frisk och vacker.
Så då var jag i den gyllenen mellanvägen.

Men nu då?
Jag ÄR JU INTE 48 år..jag är 58!
Tio år äldre, "några kilo tungare" men...i den gyllenen mellanvägen! JA!

För när man blir äldre, blir man långsammare både innuti och utåt.

Så genom 10 år har kilorna långsamt vandrat till min kropp och lika långsamt har jag tagit promenader ute med en rask tempo..

Resultat: Du är i den gyllenen mellanväg.

Klokt va?:)







NU ska jag dock banta bort några kilo, jaga bort de från min kropp för att orka motionera raskt och friskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad säger Du min Kära Läsare?