tisdag, oktober 23, 2012

Hej Du och Jag Lyckliga Tvillingssjälar!

Leena Björnhonas tankepaketet inkluderat Intuition


Hej Du Lycklige Själen


Hej Du lycklig själ, som jag då och då möter i stan, i en liten by uppe i Tornedalen, eller var som helst där själarna finns.
Jag minns dig väl. 
Jag skulle kunna känna igen dig i Nairobi, som vimlar av flera miljoner själar.
Jag skulle kunna känna igen dig var som helst.
 Även i Universums  Vinter-och sommargator.
Jag skulle kunna LUKTA dig, ANA dig,HÖRA dig från andra sidan av jordklotet!

Jag vet att ditt hjärta slår i samma takt som mitt, 
som en åska, eller som bullrande stenar som rullar ner från berget..brum, brum, brum, brum.
Vet du hemligheten som jag känner och vet?
Du lycklig själ, vet du hemligheten som får mig att höra, se, lukta, känna, ana och VETA allt om dig?
Jag vet att du vet.
Jag vet att du just nu skriver ner alla ord och meningar, exakt lika mina.
Jag vet, att du ställer exakt samma fråga till mig som jag ställde till dig.

Löjligt?Trams?Galenskap?Utopi?
Nej, men Mirakel som finns i allt! Mirakel som är nästan som inte MIrakel!Den bara är del av Livet, att vi andas samtidigt!
Jag säger det,jag vill säga det, jag måste och förväntas att säga det!

Hemligheter är................ETT Spegel! Jag stiger in i spegel, inte krossar den, för då slutar vår existens!
Nej, jag går smidigt och vackert in och genom ett Spegel och DÄR bakom finns DU! VI!
Som jag säger, så säger du också, samtidigt, i exakta takt och rytm.
Du Lycklige, Lycklige , jag Lycklige lycklige Själen från Universum!

Leena Björnhona Rundgren 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad säger Du min Kära Läsare?